גשרי רכבת
גשרי דרך
גשרי הולכי רגל
מנהרות רכבת
מנהרות דרך
מעברים חקלאים
מבני דרך
תשתיות רכבת
תשתיות כביש
תכנון כבישים

מחלף עד הלום

שדרוג כביש 4 בין צומת גן יבנה עד לצומת א.ת. עד הלום במתכונת מצומצמת ללא מיחלוף של הצמתים הנ"ל.

מבחינת אלמנטים קונסטרוקטיביים במסגרת הפרויקט נבנו:

- גשרי נחל לכיש בכביש 4 וגשר הלכי רגל מעל הנחל;

- גשרי מחלף אשדוד דרום;

- גשר הלכי רגל מעל פסי רכבת;

- שיקום גשר ממלוכי;

- מערך מבני ניקוז וקירות תומכים.




פ.ק.צ. שימשה כמתכנן ראשי לגשרים ומבנים ומרכז לתחום קונסטרוקציה.

מתכנן כביש ומתכנן ראשי של הפרויקט – חב' ד.ג.ש. הנדסה מנהל הפרויקט – חב' טיבי ליין.



במסגרת תכנון מפורט תוכננו ע"י פ.ק.צ. מחלף ראשי הכולל 6 גשרים בשטח כ-21,000.0 מ"ר, גשר הלכי רגל מעל המסילה ומערך מבני דרך ומבני ניקוז של הכביש.

הפרויקט בעלות כוללת מעל 300 מיליון ש"ח בוצעה ע"י חב' שפיר הנדסה.

מפתחים ראשיים בגשרי מחלף הינם באורך 54.0 מ'.

הגשרים נבנו בשיטת יציקה באתר כאשר מעל אזורי חציית כביש 4 ומסילות רכבת הורכבו אלמנטים טרומיים גדולי ממדים.



עבור גשרי המחלף יוצרו במפעל שדה 16 אלמנטים טרומיים  כאשר הכי גדול היה כ-35 מי ובמשקל מעל 350 טון. אלמנטים אלו (חצים של ארגז) – הורכבו מעל נציבים זמניים באזורי חצייה של רכבת וכביש 4.

האלמנטים הקונסטרוקטיביים הנ"ל הינם הכי כבדים שהורכבו בגשרים בארץ.


בשלב שני האלמנטים התחברו עם קטעים יצוקים באתר באמצעות כבלי דריכה משותפת לאורך המיסעה.
 


הגשרים בוצעו במספר ראשים כאשר מספר רב של עבודות נעשו בו זמנית



- ביצוע המחלף נמשך כשנתיים כאשר גשרים המרכזיים נפתחו לתנועה כחצי שנה לפני סיום המחלף כהפרדה מפלסית





  מפת האתר | צור קשר  
03-7916916      
Signed by  סידיטק - בניית אתרים