גשרי רכבת
גשרי דרך
גשרי הולכי רגל
מנהרות רכבת
מנהרות דרך
מעברים חקלאים
מבני דרך
תשתיות רכבת
תשתיות כביש
תכנון כבישים

פרויקט מסילת העמק


 


חברת פ.ק.צ. הנדסה (1997) בע"מ החלה תכנון גשרים ומבנים בפרויקט מסילת העמק בשנת 2003 לאחר זכיית במכרז לתכנון של רכבת ישראל שהובל ע"י מתכנן המסילה חב' ד.א.ל. פיתוח והנדסה בע"מ. עבודות תכנון כללו קטע של המסילה מגשר "לב המפרץ" בחיפה ועד לגשר מעל כביש 6/70 – נחל קישון (קטע א').


במסגרת התכנון בשלב בין שנת 2003-2006 הוכנו תכניות מפורטות של רוב מבני המסילה בקטע א' כאשר גם פורסם מכרז להקמת קטע א'1 באזור מפרץ חיפה.


במסגרת תכנון מפורט תוכננו כמעט 4 ק"מ גשרי רכבת בשטח כולל כ-40,000 מ"ר וכ-12,000 מ"ר גשרי דרך, קירות תמך, מעבירי מים ושאר המבנים ההנדסיים המלווים את המסילה.


בשנת 2006 הוקפא הפרויקט לרבות ביטול המכרז של קטע א-1  וחודש בסוף שנת 2010  תחת הנהלת חב' נתיבי ישראל.


קטע א' במסגרת התכנון חולק לשישה קטעי ביצוע כאשר חמישה קטעים (מקטע א-2 ועד קטע א-6) יצאו לביצוע במסגרת מכרזים של נתיבי ישראל בניהולם ע"י חב' ח.פ.ת. וקטע א-1 במסגרת מכרז של חב' יפה נוף.


רוב המכרזים פורסמו בשיטת "תכנון-ביצוע" (DB) וחברת פ.ק.צ. הכינה תכנון למכרזים אלו ושימשה כבקר תכנון מטעם המזמין. יחד עם זאת מספר עבודות של הפרויקט יצאו לביצוע  בשיטת מכרזים קבלניים בהם הוכנ על ידנו תכנון מפורט לביצוע.


בנוסף לעבודות בקטע א' של מסילת העמק תוכננו על ידי פ.ק.צ. גשרים ומבנים בפרויקט מסילת העמק קטע ב'-1 עבור קבלן אלטרנס.


היקף רב של הפרויקט ומורכבות מבנים הנדסיים לא ניתנים לתיאור מפורט במאמר קצר. עקב זה מובאים רק מספר קטן של דוגמאות מבני דרך שתוכננו על ידי מהנדסי משרד פ.ק.צ. הנדסה.


גשר מעל מסילת העמק בכביש 722 באורך כ-310 מ' ורוחב משתנה מכ-20 מ' ועד כ-30.5 מ' תוכנן כגשר מקטעים בחתך ארגזי עם מפתחים עד כ-60 מ'.


הגשר בוצע ע"י קבלן דניה סיבוס. תכנון כולל לרבות תכנון מפורט של המבנה התחתון בוצע על ידי חב' פ.ק.צ. הנדסה, כאשר תכנון מיסעה הוכן ע"י אינג' גרג פינלי ((Finley Engineering Group בליווי חב' שמיר-פוזנר-בראון. 







במסגרת קטע א'-6 שבוצע ע"י קבלן עינב החץ הוכן תכנון מפורט של שני מעברים תחתיים לרבות כבישים משוקעים הסמוכים אליהם, קירות תומכים, מעבירי מים ושאר מבני דרך.







גשר מעל חיבור כבישים 6/70 ומעל נחל קישון תוכנן על ידי הקבלן  - חב' שפיר ללא שינוי בסכימה ושיטת ביצוע לעומת תכנון של פ.ק.צ. תכנון-ביצוע הגשר באורך כ-730 מ' ומפתחים עד 68 מ' הוכן על ידי מתכנן סלובני אינג' מריאן פיפנבכר בליווי של משרד ענבי-גוטליב.








מבנים של קטע ב'-1


גשר רכבת מעל אגם כפר ברוך באורך כ-350 מ' ורוחב כ-6.5 מ' במפתחים כ-20 מ' עשוי מקורות טרומיות בחתך תעלה.







מבנים של קטע ב'-1


גשר רכבת מעל אגם כפר ברוך באורך כ-350 מ' ורוחב כ-6.5 מ' במפתחים כ-20 מ' עשוי מקורות טרומיות בחתך תעלה.









מעברים חקלאים עיליים מעל מסילת העמק:





חברת פ.ק.צ. הנדסה (1997) בע"מ תכננה בפרויקט מסילת העמק בקטעים א' ו-ב' עשרות מבנים הנדסיים כגון גשרים, מעברים, קירות תומכים, מעבירי ומובלי מים, תעלות ניקוז, מבני שליטה ובקרה וכד' בתכנון מפורט. כמו כן ביצעה החברה ברקת התכנון ופיקוח עליון על במספר רב של המבנים מטעם מזמיני העבודה – חברות נתיבי ישראל ויפה נוף.














  מפת האתר | צור קשר  
03-7916916      
Signed by  סידיטק - בניית אתרים